şiir

şiirleri pek sevemiyorum ben hep sığ geliyolar, zorlamayla yazılıyomuş gibi geliyolar, harika şiirler var o ayrı şimdi bak bu da mı sığ demeyin bana, evet kaldırımlar çok güzel bi şiir dizisi. şiiri pek sevmiyorum ama şiir okunmasından, şiir dinletilerinden nefret ediyorum, 6 yıldır içerisinde eğitilmeye çalışıldıım yerlerde zorunlu dinletiler oluyor, gerçi artık pek olmuyo da neyse eskiden zorunlu oluyodu onlar. işte ibrahim sadriden şu karı koca ayarlayan godoşa kadar hepsi geldi, içlerinden hoşuma giden bi tane oldu o da cemal safininkiydi. adam kasıntı okumuyodu şiirlerini, duyguları da biliyo çünkü kendisi yazmış.
ama diğerleri öyle mi? arkaya daya yansımalar ve ya yedi karanfilden bi fon, bu aralar ömer faruk tekbilek de olabiliyo ama belalım mutlaka olmalı bi şiire arka fon, soluk borusu doluymuş gibi bi ses, buğulu ses "uuhh duygulu" nidaları bekleniyor, bi garip vurgu "ya nurczan izshte" böyle. sanatın zaten en yapmacık dalı olduğunu düşündüğüm kalıplardan ibaret şiiri iyice kalıplara sokuyolar bu dinleti şeylerinde. ben toparlayamıcam bu yazıyı size bi şiirle veda edeyim;
http://www.timsah.com/Tahir-ile-Zuhre-Volkan-KONAK/q0QVrzl5x7x

11 yorum:

  1. şiirlerden de dinletilerden de ben de nefret ediyorum. ortaokulda edebiyatçımız beni zorla şiir yarışmasına sokmuştu. tabiki berbat okumuştum asdfg nefret ederim şiirden de şiir sevenden de. yurtta oda arkadasım vardı bi tane. bi gün odaya girdim ışık kapalı bu da zırlıyo noldu lan dedim. telefonda sevgilisi ona ayzdığı şiiri okuyomuş da. o günden sonra kızla tüm muhabbetimi kestim. gerçekten. mal.

    YanıtlaSil
  2. çok ergence yav, şiir yazmışmış romantikmiş, fransızca şiir ise her türlü gideri varmışmış.

    YanıtlaSil
  3. ben de ben de sevmiyorum. iğrenç hatta nefret ediyorum. hele ki o şiirlerin dayatıldığını bir düşünün. düşünsene sırf insan olduğu için insanca davrandığın bir platonik sana sürekli böyle şiirler yazıp kendi sesiyle okuyup bir de yorum bekliyor. offf hafakan bastı yine.

    YanıtlaSil
  4. vurcan kafasına kafasına yazdıı şiirlerin bulunduu kaıtları.

    YanıtlaSil
  5. yahu arkadaşlar, tamam harbiden şu anki aptal ergen şiir anlayışı iğrenç. ama felsefeyle uğraşıpta şiir yazmış, okuyunca ne diyo lan bu dediğiniz, sonra kafanızda gezinirken vay anasını dediğiniz şairler var. örneğin; Afşar TİMUÇİN, A.KADİR. Mesela;


    Çoçuğun Kurguları

    Zaman geçecek mi çalı diplerinden
    Anılar yürür gibi sulara
    Bak sevindiğin kadar aynalara
    Bir savaş gökleşecek denizden

    Sevişmeler boyandı uykulara
    Yorgun karlar gibi yağıp gitmekten
    Tarlalar artık yoruldu çiçekten
    Gün gizlendi kaçarak kuytulara

    Bitmeyen sularısın sevinçlerin
    En güzel ırmaksın sonsuzluklara
    Sen her sevgide en iyisin
    Bir çin duvarısın yalnızlıklara

    Zaman geçecek mi bulutların içinden
    Bir yanlış bırakmadan anılara
    Bembeyaz güneşli gecesin sen
    Yer yok varlığında karanlıklara

    Afşar Timuçin den.

    Gece İçinde

    Sıcacık bir yağmur siner
    kara gecenin içine,
    toprak somun gibi kabarır.

    Tak tak vurulur kapıma,
    kişner kapımda kır atım,
    dünyam gümüşler kuşanır.

    A.Kadir den.

    Mapushane Düşünceleri
    Hani bir dışarda olsam
    Hep yürürüm durmam

    Benimle beraber yürür gökyüzü, toprak
    Özgürlük benimle beraber
    Gökyüzü, toprak ve özgürlük ne güzel şeyler

    Hani bir dışarda olsam
    Belki günlerce uyumam.

    A.Kadir den.

    Haksızlık etmeyin ulenn.

    YanıtlaSil
  6. şiir okurum, ara sıra yazarım ama okuduklarım ve hatta yazdıklarım zihnimde yer kaplamaz. anlık bir zevk bizimkisi :)
    ancak ilgili yerlerde ilgili dizeleri alıntılayan insanlara hayranım. şiir güzel yahu :)

    evet, işte bu :)
    Roman Okudum Seni Düşündüm
    Bende tarçın sende ıhlamur kokusu
    Yürürüz başkentin sokaklarında

    Bir nehir şu tutuk konuşan cumartesi
    Üstünde iki yonga: Çarşamba, bir de cuma

    Ayrılık lafları etme sevgilim
    Önümüz Temmuz önümüz Ağustos nasıl olsa

    Kolkola yürüyoruz tek tük öpüşüyoruz
    Sonra ayrılıyoruz korkuyoruz da

    Kimi zaman neden kalabalığın içinde duruyoruz da
    Kimi zaman bir köşe arıyoruz en sapa

    İşimiz mi yok, şu Akay´a sapalım istersen
    İstersen garson girelim ilkyazın gazinosuna

    Börekçi! diye bağır istersen şurda
    Kısmet çıkar -sanırım- Emek´te oturan kıza

    Abiler! Abiler! diye bir şey satayım ben
    Mendilim kalmamış kağıt peçete yok mu çantanda?

    Üç peseta gibi bir paraya dondurma yemiştim
    Madrid´te yemiştim, ve çatılardan kanguru akıyordu
    Londra´da

    Seversin mi beni, doğru söyle ama? - Sigara?
    Ne eflatun etin var, yanarca mı yanarca

    İnan Selimiye´nin minareleri gibisin
    Her seferinde başka yoldan çıkılır nirvanaya
    cemal süreya

    YanıtlaSil
  7. İyi ki güzel şiirler var, örnek vermeyin dedim haa :) ben verdiydim hepimizin yerine bi örnek.

    YanıtlaSil
  8. dinletiler sıkıcı da ama biz hep tek tip dinletilere aynı adamların aynı kaaların dinletilerine girdik belkide ötekilerinkiler güzel falan oluodur...
    yazmamışsın da bide şair takıntıları var milletin görüşüne göre takılıo şiirlere..bazılarına göre nazım bok gibi yazıo bazılarına göre de necip fazıl ama şiir böle bişey değil ikiside çok güzel yazıo

    benim yorumlamam bu kadar hadi hayırlı işler

    YanıtlaSil
  9. ben geçen yolladım diye bilhassa yolladım pepenk dfklhsıf

    YanıtlaSil
  10. içine şeytan kaçmış senin, pepenk ne yahu asfdgasfgd

    YanıtlaSil

buraya bakarlar