edebiyat

Türkçe,  edebiyat, Türk edebiyatı, Türk dili ve edebiyatı adı ne olursa olsun sevemedim şu dersi, hep aynı zımbırtılar, gramer değişmiyo ki. he öğrenmicen mi lan diyosanız, öğrendik işte zamanında lgs de falan çok doğrum vardı benim. neyse asıl derdim bu diil, şu şiirlerdeki sanat olayı; ne biliyoz adam şarap derken gerçekten şarabı sevdiini anlatmak istemiyo? niye anlam arıyoz altında? illa aşk a falan bağlıcanız, bu insanlar o zamanlar aşkla mı yaşıyomuş? yorgonun meyhanesine gidip, sakiden istiyodur belki badei şarabı leylei harı gönlünü dildaresini (anlamı yok, uğraşmayın çözmeye)
bugün Türk dili dersinde Yavuz Sultan Selim'in


Didâr Olur
Sanma şâhım...herkesi sen....sâdıkane...... yâr olur
Herkesi sen.. dostun mu sandın..belki ol... ağyâr olur
Sadıkâne........belki ol.....âlemde bir.......... serdar olur
Yâr olur... ağyâr olur...... serdar olur....... dildâr olur



İsmet Özel'in


Yaşamayı bileydim yazar mıydım hiç şiir?
Yaşamayabileydim yazar mıydım hiç şiir?
- Yaşama!
- Ya bileydim?
Yazar: Mıydım
Hiç: Şiir.



şiirlerini karşılaştırıyolardı, uykumdan kalktığımda. yok Yavuz orda şunu demek istemiş, yok İsmet Özel aslında derin manalar anlatmış ben birinde dostluk sadıklık falan anlıyorum diğerinde de yaşayamayan bi adamın kendini şiiere vermesini falan, bence Nefi falan gülüyodur bize ordan, "ulan salaklar benim aklıma bile gelmedi  o" diye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

buraya bakarlar